MARVIN

Electro-Rock - Montpellier
facebook itunes spotify bandcamp deezer
FR - Marvin, trio montpelliérain formé en 2003, a réalisé trois albums qui lui ont permis d’être reconnu à la fois par la critique (couverture de Noise Magazine, Top 10 Tsugi…) et par le public comme un des groupes indé français les plus importants de ces dernières années. Leur dernier album « Barry » est sorti en 2013 sur African Tape puis réédité par Head Records en 2016. Paradoxalement c’est leur disque le plus heavy et le plus ambient, le plus rock et le plus pop. Il combine parfaitement l’énergie qui a fait le succès de Marvin en concert et une palette sonique de plus en plus riche et innovante. Si beaucoup des références du groupe sont issues des années 70 (Led Zep, Sabbath, Devo, Eno, Neu !…) pour être réinvesties par la dextérité du rock le plus exigeant des années 90 (Trans Am, the Jesus Lizard…), leur musique est désormais unique. Complexe et immédiat, « Barry » est assurément leur album le plus abouti. En parallèle, le groupe a formé avec Pneu, Papier Tigre et Electric Electric, « La Colonie de Vacances », un concert quadriphonique où le public est plongé au milieu de quatre scènes, les groupes réunissant leurs répertoires et combinant leurs affinités pour une expérience sonique singulière. Continuer à aller de l’avant, à innover, à proposer tout en s’amusant, avec passion et sincérité, voilà ce que Marvin fait le mieux. « Marvin enfante de Barry, un troisième album monumental. » Mowno « Barry, aussi frénétique que possible » Gonzaï « Le groupe signe un retour épique, un disque d’aventuriers ! » Noise Mag « Une frénésie régénérée, un sabbath math pop presque inhumain. » Magic « Une machine à danser qui ne renie pas sa culture noise-rock »

DISCOGRAPHY

MUSIC

VIDEO


SUMA

Doom / Sludge - Malmö, SW
facebook itunes spotify bandcamp deezer

ENG - Hailing from Malmö, Sweden and formed in 2001 : SUMA has been spreading the plague of their sonic weight, noise-ridden hallucinatory doom metal on the world for the past decade. Through these years they've lured hordes of humans into the lair with their devastatingly heavy, one way trip into the vortex live performances and crushing delivery on their recorded matters.
The past year has seen some changes to the entity that is SUMA. After more than a year's hiatus and decimated to a four-piece with the departure of DR.J's vocals in the winter of 2011/12 there was no hesitation in figuring out how to move forward. Vocals kept within the reborn entity and an additional depth to the maelstorm added by the introduction of the taurus. Regenerated to enable unexplored structures of their sphere... there is a vast darkness on the horizon.

DISCOGRAPHY

MUSIC


PYRAMIDO

Doom / Sludge - Malmö, SW
facebook itunes spotify bandcamp deezer

ENG - In the year of 2006 Viktor Forss (drums) and Dan Hedlund (guitar) started making trips to their rehersalspace, to get away from humanity and worship slow riffs. Time went on and songs started taking shape. The idea of Pyramido got a bit more serious so they asked Henrik Wendel to join on bass and got in touch with Ronnie Källback do do the vocals. The band wrote more songs in 2007 and these songs found their way onto Pyramidos first and only demo. The band started to make liveshows in the Malmö-area and word got around. In 2008 Pyramido got an offer to record their debutalbum and release it through Total Rust Music. Songs were written and in spring of 2009 "Sand" was out for the masses to hear, five songs of slow boogiefied hardcorepunk. The album got some really good reviews and the band played around Scandinavia and did a eurotour. After recording the album Pyramido broadened their sound by moving Wendel to guitar and got their good friend Dan Bengtsson to handle the bassduties. In the glorious year of 2010 Pyramido released two split-LP´s. One is shared with swedish doomdroners SUMA and is out through Head-Records and the other one is shared with the german crustpunksquad GUN MOB.

DISCOGRAPHY

MUSIC

 


ZARBOTH

Noise Rock - Paris, FR

FR - Zarboth est né en 2007, dans l’underground parisien, de la rencontre de Phil Reptil (La théorie du reptile / Osteti) et de Etienne, batteur dans We Insist !. Ils sont partis du constat qu’ avec leur batterie DW et leur guitare 7 cordes, ensemble, ils pouvaient exprimer des choses impossible à sortir avec leurs groupes respectifs. De jams en répétitions, le groupe s’est forgé une identité mélangeant punk, noise, metal et rock indé. Le duo s’énerve, chante, crée des ambiances, on ne s’ennuie pas, ça part dans tout les sens. On pourrait penser à des productions de Ipecac, Tzadik, ou encore de Skin Graft. Mais ce duo possède une identité qui le démarque des autres : l’énergie et la spontanéité. Le lien avec Pneu ne se fait pas seulement à cause du label Head Records.

DISCOGRAPHY

MUSIC


SPINNING HEADS

Noise Hardcore - Villeveyrac, FR

FR - Spinning heads a commencé à faire du bruit en 1996 et a connu deux différents line up, à l’arrivé du second guitariste en 2001 (sebastien Salgues) le groupe prend une tournure plus noise hard core et prépare l’enregistrement d’un album chez serge Morattel (Suisse). Plusieurs labels français répondent à l’appel : Basement apes industries et Radar swarm, le disque est également aux USA chez Sedition records et Spacement rec en version vinyl. Le groupe enchaîne les dates en France et en Espagne avec aux côtés de Impure wilhelmina, Overmars, Anodyne, Metronome charisma, Cursed, Playing enemy, Tantrum, Comity, Superstatic revolution, Unsane, An albatross … L’album est distribué par Overcome en janvier 2005 et est également présent dans la plus part des mailorders européens ainsi que chez quelques distributeurs américains et Japonais.

ENG -  2005 new breed of extreme post noise hardcore. Featuring members of Tantrum and Morgue, Spinning Heads is not a side-project at all... Spinning heads begun with noise in 1996 and knew 2 different line-ups. Second guitarist Sebastien Salgues made the band turn into a more noise hardcore outfit in view of recording their first 7'' in 2002. In 1999, drummer Ben Heredia is called to record the album 'Into thin air' with Tantrum. So the band went to Morattel Studios in Geneva to record their debut 3-song 7'' released by Radar Swarm Rcs. The band rapidily go on tour with Comity and Superstatic Revolution in the occasion of the Christmas tour 2003. Then another Spanish tour comes along with Tantrum. Spinning Heads shared the stage with Impure wilhelmina, Overmars, Anodyne, Metronome charisma, Stuntman… In 2004 Abel Gibert becomes permanent singer for Morgue and begun performance at the Fury Festival 2004. Now in 2005, 'Change the game' is released. Heavy as a ten-ton bulldozer and making reference to every new band from now on. The band decided to work with Basement Apes and Radar Swarm once again to prove fidelity. In USA, Sedition records and Spacement records released the vynil version. The band is completing as series of dates in november/december to promote the new cd then will go again with Comity in february 2005. A US tour is currently in the works for late 2005.

DISCOGRAPHY

MUSIC


SUPERBEATNIK

Rock'n'Roll - Montpellier, FR

FR - Fondé en 2003 à Montpellier, d’abord trio le groupe est composé de Nico (basse/chant), Fredo (guitare/chant), et Pascal (batterie). Le style, très rock’n’roll tirant sur le stoner, intègre des influences noise, parfois punk, voire hard-core. Une première démo 6 titres est enregistré cette même année, suivi d’une deuxième en 2006. Entre temps le groupe écume les salles du grand sud et d’ailleurs. Ce début 2006 voit également l’arrivée de Vincent, assurant une deuxième guitare et une voix supplémentaire. Mars 2007 le groupe enregistre son premier album en quatuor, mais cette même fin d’année verra le départ de ce dernier, propulsant le groupe sur un nouveau territoire familier qu’est le trio…

ENG -Superbeatnik originates from Montpellier (South of France) and was born as a trio in 2003. Their music, mostly rock’n’roll and stoner rock, includes a wide range of influences from noise rock, punk to hardcore. A first 6 track demo is recorded the same year, followed by a second in 2006. In the meantime, Superbeatnik gets its act together on the road, playing a bunch of shows all around France. In the beginning of 2006, a second guitar player / singer is added to the original line-up and in 2007 the quartet records its first album. Right after the release of this first effort, Vincent, the new guy, leaves the band as a trio, their first and finally their best formula.

DISCOGRAPHY

MUSIC


ÖFÖ AM

Instrumental Stoner - Montpellier, FR
facebook itunes spotify bandcamp deezer
FR - Formé en 2008 à Montpellier, ÖfÖ Am est un trio évoluant dans un univers heavy instrumental. Leur délire c’est les vieilles guitares et le vieux son bien gras. D’ailleurs Nico fabrique lui-même les overdrive, fuzz et autres pédales en tout genre qu’utilise ÖfÖ Am. Des influences allant d’Ennio Morricone à Unsane en passant par Led Zeppelin et Ravi Shankar composent l’univers du trio qui construit chacun de ses morceaux comme la BO d’un film imaginaire. Après un premier EP chez Head Records en 2008, le groupe a partagé un split 45 tours avec Karma To Burn (Napalm Records – 2010) puis sorti un album (Slow Death – 2011) et un split 33 tours avec leurs copains de LAHIUS ; le prochain album est en route.
ENG - From the great tradition of inbreeding in the rock bands in Montpellier, ÖfÖ AM has followed the rule since in effect, Nico, here on drums, plays bass and sings in Superbeatnik and Tony, by the guitar, hits drums on Stony Broke.  Influenced by bands ranging from Deep Purple to Unsane through Black Sabbath and Kyuss, ÖfÖ AM has chosen to remain instrumental and focus each of its pieces around a central theme.  Always in search of THE tone , Nico invents the effects used on bass and guitar since he is the creator of the stompboxe’s company "Mazzette",

DISCOGRAPHY

MUSIC

VIDEO

[youtube=https://youtu.be/-l-vT__TGak&w=520]

 


THE GAY CORPORATION

Hardcore / Metal – Lille, FR

FR - Les Lillois ébranlent un style qui se veut couillu et osent mettre une tache de foutre sur fond rose comme pochette à leur premier album. Dans ce groupe tout est décalé, on mélange des riffs métal et des paries de blues gluantes. Avec ce truc animal dans le chant, on ressent une sorte de fureur primaire qui se dégage du disque. C’est sûrement sur scène que le groupe étonne le plus, par son jeu et par ses extravagances lubriques. Pensez à un Jon Spencer boosté à la testostérone, chaud comme un lapin qui voudrait sauter Eugène de Oxbow.

DISCOGRAPHY

 

MUSIC


MICROFILM

Post-Rock – Poitiers, FR
ENG - MICROFILM is a french band created in 2003 by musicians coming from various musical backgrounds and bands such as Gum, Seven Hate and Myra Lee. The result of their meeting is an instrumental music including audio and video samples and is often described as Post Rock in the vein of Mogwai, Explosions in the sky, From monuments to masses...
The project takes its true dimension in concert through the projection of pictures sampled from movies and then graphically re-animated. To avoid looking like any simple movie concert and to keep spotlight on the musicians's play, the images are piloted directly by the musicians to the rythm of the songs thanks to pedals specially designed by them. The music style is quite original since they only listen to their feelings and music is their way to express their emotions. Concerning their musical tastes, it's pretty wide,from deeply independent rockbands to highly commercial Mtv productions such as Sonic Youth, Jawbox, The Neptunes, My Bloody Valentine, Queens Of The Stone Age, Foxy Brown,Bernard Hermann, Black Sabbath...

 

DISCOGRAPHY

 

MUSIC


CAFE FLESH

Noise Rock - Jarnac, FR

FR - "Oh non, c'est pas vrai, ils ont remis ça ! Alors qu'on se croyait débarrassé d'eux à tout jamais, CAFE FLESH revient avec un troisième album encore plus cradingue - parfaite combinaison de "crade" et de "dingue", deux adjectifs qui leurs siéent bien - et répondant au doux nom de Lions Will No Longer Be Kings. Ce disque, ce "retour aux sources" comme le groupe l'a précédemment annoncé dans sa conférence de presse, est donc la meilleur excuse qu'ils ont trouvé pour venir pourrir de noise et de rock les salles et bars d'Europe qui daignent encore les programmer. Vivant une véritable déscente aux enfers depuis la sortie de leur premier album : l'éviction de leur label Noise Amphetamine, la mort soudaine de leur premier guitariste (a priori noyé dans le vomi du bassiste), l'échec commercial de leur second album (I Dumped My Wife, I Killed My Dog en 2009 sur Head Records)... Ajouté à cela le récent internement du chanteur, la cure de désintoxication du guitariste et la tentative d'assassinat du batteur sur la personne de Miguel Constantino lors de l'enregistrement de ces 10 derniers titres ; autant dire que le quatuor revient de loin. Et même si le public déserte ses concerts depuis la demande officielle de boycott par les magasines Les Inrockuptibles et Telerama, CAFE FLESH semble ne pas vouloir dire son dernier mot... et c'est bien dommage."
Je proposerais peut être juste de terminer sur une note plus positive style: "CAFE FLESH semble ne pas vouloir dire son dernier mot... et entre nous, pas sur que ce soit si mal !""

ENG - Their entourage agrees: "Café Flesh? What a bunch of morons!" It's probably well deserved in a way, because our four boys are definitely not the smartest asses around. But the lucky ones who've had the chance to witness their live act also say, unanimously: "Café Flesh? Fuck, man, they're so captivating!"
Is it due to the natural charisma of their singer, who blows you away with his baritone sax and whose voice directly challenges Tom Waits'? Is it because they're overwhelmingly loud and powerful? Or is it simply because of the immense quality of their music? You be the judge.
Their first effort, A Pig On The Dancefloor, which was released in 2005 and endorsed by the mythical Amphetamine Reptile record label, was reminiscent of bands such as The Jesus Lizard, Unsane and Rockets From The Crypt. Everybody noticed. This time, the new record, I Dumped My Wife, I Killed My Dog, is emphatically Blues oriented. From now on, AC/DC, The MC5 and Led Zeppelin are a part of the coercive mix. Will Atlantic Records consent to lend their logo? The only thing we know thus far, is that listeners will shit in their pants with pleasure.

AVAILABLE DISCOGRAPHY

MUSIC